سولار و یو پی اس

سولار یو پی اس مطالبی برای یو پی اس

سولار و یو پی اس

سولار یو پی اس مطالبی برای یو پی اس

یو پی اس استابلایزر چیست

یو پی اس استابلایزر

یو پی اس استابلایزر چیست

طبق تحقیقات انجام شده بیشترین عوامل خرابی  لوازم برقی موراد زیر می باشد :

  • نویزها
  • نوسانات
  • قطع و وصل ناگهانی برق
  • افزایش و کاهش ولتاژ

از این رو  خسارت های بوجود امده بوسیله این عوامل بیشتر در قسمت های گران قیمت و حساس دستگاه مانند : کمپرسور ،موتور ،پاور و غیره رخ می دهد .

به همین دلیل برای حفاظت از لوازم برقی اداری و خانگی مخصوصا کولر های گازی  ،لباسشوئی ،یخچال ها ،انواع سیستم های تصویری و صوتی به مانند کامپیوتر و غیره ،  ضرورا باید از دستگاه های یو پی اس استابلایزر استفاده شود همچنین لازم بذکر می باشد که تولید کنندگان و فروشندگان اینگونه لوازم در مقابل اینگونه اشکالات بوجود امده بدلیل نوسانات برق در دستگاه های فاقد استابلایزر هیچگونه ضمانتی ارائه نمی دهد .

نکته:

هزینه بوجود آمده از خسارات احتمالی وعملکرد نامناسب یوپی اس در بیشتر مواقع به مراتب بیشتر از هزینه جلوگیری و پیشگیری ( بهره برداری از استابلایزر ) می باشد.

عملکرد محافظ برق و تفاوت های آن با یو پی اس استابلایزر

بر روی دستگاه محافظ برق فقط یک برد الکترونیکی موجود می باشد که مواقع افزایش و یا کاهش ولتاژ برق شهر از میزان تعریف شده برق را کاملا قطع می کند و همچنین یک مدار تاخیر بمنظور وصل مجدد برق با زمان مشخص بر روی ان موجود می باشد که این سیستم بدلیل سادگی و فیلتر نکردن ولتاژ ،یک محافظ کاملی و مطمئنی برای دستگاه ها نمی باشد ولی در سوی دیگریو پی اس استابلایزر (تثبیت کننده ولتاژ) به کمک میکروکنترلر کارآمد و مدار های فیلتر داخلی و رگولاسیون برق محافظی بسیار امن و مطمئن برای لوازم برقی می باشد.

انواع قابلیت های یوپی اس استابلایزر

۱ – تثبیت برق شهر

همانطور که قبلا اشاره کردیم برق شهر دارای نوسانات ولتاژ می باشد،به همین دلیل است که استفاده ازاستابلایزر می تواند به میزان زیادی رعمر دستگاه های مصرف کننده را بالا برده و راندمان دستگاه هارا افزایش دهد.

۲ – رفع مشکلات ناشی از ژنراتور

ولتاژ ژنراتورها (خصوصا برای ژنراتور های برق اضطراری و دستگاه های با توان پائین )  تثبیت شده نیست و دارای  نوسانات خیلی زیادی می باشد که برای رفع این مشکل حتما باید دستگاه استابلایزر بین ورودی مصرف کننده ها و خروجی ژنراتور قرار بگیرد.

۳ – کاهش هزینه های مصرف برق

کاهش ولتاژ برق شهر باعث به هم حوردگی درمیزان عملکرد دستگاه ها شده و توان اسمی همچنین میزان راندمان الکتروموتور را به اندازه مورد قبولی کاهش        می دهد ،در نتیجه دور الکترو موتور کم شده و باعث گرمای ان (اتلاف انرژی) می شود که نهایتا برق بسیار زیادی را مصرف کرده و در بیشر مواقع افزایش مصرف برق تا ۲۵% نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

۴ – محافظت در مقابل رعد و برق، ولتاژ های بالا و نوسانات لحظه ای و اسپایکها (Spike)

برق شهر بعلت استفاده  هزاران مصرف کننده مسکونی و صنعتی  همینطور اشکالات در شبکه انتقال  همیشه دارای نوسانات بسیار زیادی می باشد مه این نویز ها بعضا باعث خرابی های جبران ناپذیری برای مصرف کننده از جمله قسمت های سخت افزاری و نرم افزاری می شود. بوسیله استابلایزر تمام امواج جریان و نویزهای برق شهر ،فیلتر (Regulation & Filtration) میشود.

۵ – مانیتورینگ برق شهر (Monitoring)

استابلایزر ها بمنظور نمایش ولتاژ ورودی و خروجی تثبیت شده و نیز مقدار بار مصرفی  همچنین اختلال و خرابی شبکه دارای یک صفحه LCD می باشند که در همه مواقع موارد ذکر شده را نمایش می دهند.

۶–  محافظت در مقابل اتصال کوتاه

درصورتیکه به هر دلیل اتصال در مدارات داخلی و یا خروجی یوپی اس استابلایزر انجام شود ،سریعا دستگاه بصورت خودکار ( بوسیله میکروکنترلر) ،خروجی را قطع نموده و از  هرگونه مشکل و ایراد برای مصرف کننده جلوگیری می کند.

۷–  محافظت در مقابل امواج و نویز ها (Noise)

۸- جلوگیری از شوک های الکتریکی اولیه

برق شهر موقع وصل مجدد دارای نوسانات لحظه ای بسیار زیادی می باشد که در برابر مصرف کننده ها بسیار مضر است. یو پی اس استابلایزر برای رفع شوک ها و در دست گرفتن جریان های ابتدایی بطوری طراحی شده که با دیرکرد چهار دقیقه ای برق شهر را مجددا وصل می کند.

۹ – بهبود راندمان دستگاه

هنگامی که ولتاژ ورودی دستگاه ها از حد تعیین شده کمتر باشند ،دستگاه هایی همانند موتور های برقی و لامپ ها ،راندمان مطلوب خود را نداشته وکارایی انها به کمترین حالت ممکن می رسد .همچنین در طول عمر مفید انها نیز بطور چشمگیری کاهش می یابد.

۱۰- حفاظت از سیم کشی ساختمان

موقعی که ولتاژ برق شهر پایین می آید ،مصرف کننده برای جبران این کاهش ،جریان زیادی از مدار و سیم کشی می کشند .این بحث جریان بسیار زیادی را از فیوز ها و کابل های برق عبور میدهد که باعث قطعی فیوزها و گرمای شدید کابل های ورودی و موتور دستگاه مصرف کننده می گردد. تثبیت ولتاژ بوسیله یو پی اس استابلایزر از تولید این گرما و همچنین خطر آتش سوزی جلوگیری میکند.

۱۱-محافظت در برابر دو فاز شدن برق

بعد از برطرف کردن مشکل دستگاه عملکرد معمولی خود را از شروع میکند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.