سولار و یو پی اس

سولار یو پی اس مطالبی برای یو پی اس

سولار و یو پی اس

سولار یو پی اس مطالبی برای یو پی اس

استابلایزر چیست

استابلایزر

یو پی اس استابلایزر چیست

طبق تحقیقات انجامی بیشترین عوامل خرابی  لوازم برقی موراد زیر می باشد:

  • نویزها
  • نوسانات
  • قطع و وصل ناگهانی برق
  • افزایش و کاهش ولتاژ

از این رو خسارت های بوجود امده بوسیله این عوامل بیشتر در قسمت های گران قیمت و حساس دستگاه مانند : کمپرسور ،موتور ،پاور و غیره رخ می دهد .

به همین دلیل برای حفاظت از لوازم برقی اداری و خانگی مخصوصا کولر های گازی  ،لباسشوئی ،یخچال ها ،انواع سیستم های تصویری و صوتی به مانند کامپیوتر و غیره ،  ضرورا باید از دستگاه های استابلایزر استفاده شود همچنین لازم بذکر می باشد که تولید کنندگان و فروشندگان اینگونه لوازم در مقابل اینگونه اشکالات بوجود امده بدلیل نوسانات برق در دستگاه های فاقد استابلایزر هیچگونه ضمانتی ارائه نمی دهد .

نکته:

هزینه بوجود آمده از خسارات احتمالی وعملکرد نامناسب یوپی اس در بیشتر مواقع به مراتب بیشتر از هزینه جلوگیری و پیشگیری ( بهره برداری از استابلایزر ) می باشد.

عملکرد محافظ برق و تفاوت های آن با یو پی اس استابلایزر

بر روی دستگاه محافظ برق فقط یک برد الکترونیکی موجود می باشد که مواقع افزایش و یا کاهش ولتاژ برق شهر از میزان تعریف شده برق را کاملا قطع می کند و همچنین یک مدار تاخیر بمنظور وصل مجدد برق با زمان مشخص بر روی ان موجود می باشد که این سیستم بدلیل سادگی و فیلتر نکردن ولتاژ ،یک محافظ کاملی و مطمئنی برای دستگاه ها نمی باشد ولی در سوی دیگر استابلایزر (تثبیت کننده ولتاژ) به کمک میکروکنترلر کارآمد و مدار های فیلتر داخلی و رگولاسیون برق محافظی بسیار امن و مطمئن برای لوازم برقی می باشد.

انواع قابلیت های استابلایزر

۱ – تثبیت برق شهر

همانطور که قبلا اشاره کردیم برق شهر دارای نوسانات ولتاژ می باشد،به همین دلیل است که استفاده ازاستابلایزر می تواند به میزان زیادی رعمر دستگاه های مصرف کننده را بالا برده و راندمان دستگاه هارا افزایش دهد.

۲ – رفع مشکلات ناشی از ژنراتور

ولتاژ ژنراتورها (خصوصا برای ژنراتور های برق اضطراری و دستگاه های با توان پائین )  تثبیت شده نیست و دارای  نوسانات خیلی زیادی می باشد که برای رفع این مشکل حتما باید دستگاه استابلایزر بین ورودی مصرف کننده ها و خروجی ژنراتور قرار بگیرد.

۳ – کاهش هزینه های مصرف برق

کاهش ولتاژ برق شهر باعث به هم حوردگی درمیزان عملکرد دستگاه ها شده و توان اسمی همچنین میزان راندمان الکتروموتور را به اندازه مورد قبولی کاهش        می دهد ،در نتیجه دور الکترو موتور کم شده و باعث گرمای ان (اتلاف انرژی) می شود که نهایتا برق بسیار زیادی را مصرف کرده و در بیشر مواقع افزایش مصرف برق تا ۲۵% نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

۴ – محافظت در مقابل رعد و برق، ولتاژ های بالا و نوسانات لحظه ای و اسپایکها (Spike)

برق شهر بعلت استفاده  هزاران مصرف کننده مسکونی و صنعتی  همینطور اشکالات در شبکه انتقال  همیشه دارای نوسانات بسیار زیادی می باشد مه این نویز ها بعضا باعث خرابی های جبران ناپذیری برای مصرف کننده از جمله قسمت های سخت افزاری و نرم افزاری می شود. بوسیله استابلایزر تمام امواج جریان و نویزهای برق شهر ،فیلتر (Regulation & Filtration) میشود.

۵ – مانیتورینگ برق شهر (Monitoring)

استابلایزر ها بمنظور نمایش ولتاژ ورودی و خروجی تثبیت شده و نیز مقدار بار مصرفی  همچنین اختلال و خرابی شبکه دارای یک صفحه LCD می باشند که در همه مواقع موارد ذکر شده را نمایش می دهند.

۶–  محافظت در مقابل اتصال کوتاه

درصورتیکه به هر دلیل اتصال در مدارات داخلی و یا خروجی استابلایزر انجام شود ،سریعا دستگاه بصورت خودکار ( بوسیله میکروکنترلر) ،خروجی را قطع نموده و از  هرگونه مشکل و ایراد برای مصرف کننده جلوگیری می کند.

۷–  محافظت در مقابل امواج و نویز ها (Noise)

۸- جلوگیری از شوک های الکتریکی اولیه

برق شهر موقع وصل مجدد دارای نوسانات لحظه ای بسیار زیادی می باشد که در برابر مصرف کننده ها بسیار مضر است. یو پی اس استابلایزر برای رفع شوک ها و در دست گرفتن جریان های ابتدایی بطوری طراحی شده که با دیرکرد چهار دقیقه ای برق شهر را مجددا وصل می کند.

۹ – بهبود راندمان دستگاه

هنگامی که ولتاژ ورودی دستگاه ها از حد تعیین شده کمتر باشند ،دستگاه هایی همانند موتور های برقی و لامپ ها ،راندمان مطلوب خود را نداشته وکارایی انها به کمترین حالت ممکن می رسد .همچنین در طول عمر مفید انها نیز بطور چشمگیری کاهش می یابد.

۱۰- حفاظت از سیم کشی ساختمان

موقعی که ولتاژ برق شهر پایین می آید ،مصرف کننده برای جبران این کاهش ،جریان زیادی از مدار و سیم کشی می کشند .این بحث جریان بسیار زیادی را از فیوز ها و کابل های برق عبور میدهد که باعث قطعی فیوزها و گرمای شدید کابل های ورودی و موتور دستگاه مصرف کننده می گردد. تثبیت ولتاژ بوسیله استابلایزر از تولید این گرما و همچنین خطر آتش سوزی جلوگیری میکند.

۱۱-محافظت در برابر دو فاز شدن برق

بعد از برطرف کردن مشکل دستگاه عملکرد معمولی خود را از شروع میکند.

انواع تعمیر و نگهداری از یو پی اس

تعمیر و نگهداری اصلاحی و پیشگیرانه

تعمیر و نگهداری از یو پی اس شامل تعمیر و نگهداری پیشگیرانه و اصلاحی می شود. تعمیر و نگهداری پیشگیرانه شامل یک لیست برنامه ریزی از فعالیت ها است. انجام این فعالیت ها UPS را در نظم کاری خوب نگه می دارد و به جلوگیری از خرابی کمک می کند. نگهداری اصلاحی در یک نتیجه یک خرابی انجام می شود. نگهداری اصلاحی مشکل را رفع می کند و واحد را دوباره بکار می اندازد.

یک راهنمایی کلی برای نیازهای نگهداری ماژول ها سیستم های یو پی اس، سوئیچ های استاتیک، و کنترل ها ارائه شده است. اگر چه قطعات الکترونیکی در معرض استهلاک به همان درجه از قطعات الکترومغناطیسی (EM) نیستند، آنها نیاز به نگهداری سیستماتیک نیاز دارند.

یک روش تعمیر و نگهداری استاندارد را نمی توان برای همه انوع و اندازه های واحد های یو پی اس توسعه داد. با کتابچه راهنمای کاربر سازنده باید همیشه به عنوان نیاز تعمیر و نگهداری خاص و دستورالعمل های تشخیص عیب یابی مشورت شود.

ایمنی

بر روی حافظه تکیه نکنید. دستورالعمل های کتابچه راهنمای کاربر را دنبال کنید. چنین رهنمودهایی اقدامات احتیاطی را فراهم خواهند کرد. اگر کتابچه راهنمای کاربر شما تعمیر و نگهداری را که می تواند توسط کاربر ارائه شود محدود می کند، دستورالعمل های کتابچه راهنمای را دنبال کنید مگر اینکه دستورالعمل های کلی با راهنمایی های اضافی تکمیل شده باشند. تعمیر و نگهداری فیزیکی یا عیب یابی تنها باید توسط پرسنل آموزش دیده در سیستم انجام شود. پرسنل عامل اموزش ندیده در تعمیر و نگهداری یو پی اس باید تلاش های خود را به شناسایی علائم یک خطا محدود کنند. همیشه از خطر آگاه باشید، از انجا که ولتاژ ها در ماژول یو پی اس و تابلو برق مرتبط با ان مرگبار هستند.

ولتاژ های کشنده حتی زمانی که خروجی مدار شکن در یو پی اس باز است وجود دارد. باز کردن مدار شکن در پانل های توزیع تغذیه یو پی اس و بای پس قطع کننده مدار یو پی اس و بعلاوه باز کردن اتصال مستقیم (DC) لینک متصل به باتری، قبل از اینکه همه ولتاژ های خطرناک در UPS حذف شوند لازم است. ممکن است نیاز باشد انرژی ذخیره شده در خازن ها تخلیه شود. در هنگام استفاده از تجهیزات یو پی اس برای جلوگیری از آسیب جدی و یا مرگ احتیاط کنید.

تعمیرات یو پی اس

تعمیر و نگهداری پیشگیرانه

تعمیر و نگهداری دوره ای برای حفظ یکپارچگی و طول عمر باتری نیاز است. تجهیزات الکترونیکی برق نیز نیاز به تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده حتی اگر دستگاه های حالت جامد استفاده شوند دارند. تعمیر و نگهداری پیشگیرانه ممکن است نیاز به خاموش کردن سیستم یو پی اس داشته باشد.

انتقال بار بحرانی که ممکن است قابلیت های افزایش قدرت یک سیستم یو پی اس را فراهم نکند چیزی است که کاربر باید برای به دست آوردن حداکثر قابلیت اطمینان و به حداقل رساندن زمان خرابی و هزینه های تعمیر تحمل کند.

  1. سوابق

تعمیر و نگهداری پیشگیرانه نگهداری سیستماتیک است. هدف به حداقل رساندن مشکلات تجهیزات عامل و جلوگیری از خرابی با انجام تعمیرات جزئی و یا لازم قبل از رخ دادن مشکلات کاری بزرگ است. شرایط عمومی تجهیزات باید به صورت دوره ای مورد ارزیابی قرار گیرد و سوابق باید برای مقایسه در بازرسی های بعدی حفظ شود. اطلاعات ثبت شده قابل اعتماد تر از حافظه یک تکنسین تعمیر و نگهداری است.

سوابق باید مختصر باشند اما به طور کامل شرایط تجهیزات را توصیف کند. سوابق بازرسی باید اطلاعات کامل در مورد موضوعات زیر ارائه دهد، ترجیحا بر روی ورق های سابقه جداگانه.

(الف) سابقه تجهیزات

این سابقه باید اطلاعات پایه روی خود تجهیزات لیست کند، به عنوان مثال، هویت سازنده، سبک، سریال، اندازه،محل، و غیره  و داده های کنترل موجودی برای قطعات یدکی را ثبت کند. موارد نیاز گارانتی پوشش دهنده شرایط عملیاتی اضطراری باید از کتابچه راهنمای کاربر جدا شود.

(ب) سابقه هزینه تعمیر

این سابقه باید سابقه تعمیر و هزینه های مرتبط تعمیر و نگهداری برای سیستم یو پی اس را فراهم کند. این یک مدرک تشخیصی ضروری برای جلوگیری از مشکلات آینده، به ویژه برای سیستم های مصمم به کیفیت پایین، بطور غلط بکار رفته و یا حاشیه ای برای کاربرد است.

(ج) چک لیست بازرسی

این لیست باید اطلاعات لازم و مربوط در مورد نقاطی باید بررسی شود ارائه می دهد و تاریخ تکرار توصیه شده که این چک کردن ها باید انجام شود را ثبت کند. از آنجا که خاموش کردن ممکن است به یک دوره پنجره کشویی نیاز داشته باشد، میزان زمانی که این درخواست باید از دوره خاموش کردن جلوتر باشد نیز باید گفته شود.

(د) برنامه تعمیر و نگهداری دوره ای

این برنامه یک لیست کامل از وظایف روز به روز، هفتگی، ماهانه و سالانه که باید در همان اساس دوره زمانی بررسی شود به طوری که موقعیت های مشکلزا بالقوه را بتوان در اسرع وقت بررسی و اصلاح کرد فراهم می کند.

(E) سوابق بازرسی نگهداری و تعمیرات

این اسناد و مدارک لازم و حیاتی باید در جزئیات توسط بازرس یا یک فرد اختصاص داده شده در بخش تعمیر و نگهداری تکمیل شود. پرسنل تعمیر و نگهداری معمولا یافته های و اقدام اصلاحی خود را بر روی ورق های وظیفه یا کارت های شغلی گزارش می دهند. سوابق دائمی یک راهنمای مفید برای شرایط عمومی و قابلیت اطمینان هر سیستم یو پی اس است. این مهم است که تکرار و نوع تعمیر و هر چند وقت نیاز به تعمیرات اساسی کامل وجود دارد بدانید.

  1. استفاده از سوابق

این سوابق یک برنامه نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه عملی را فراهم می کنند. اطلاعات به دست آمده از بازرسی های دوره ای لازم می توانند به سرعت از دست بروند.

این امر به ویژه زمانی که نتایج آزمون مورد نیاز است صحت دارد. مگر این که سوابق و داده ها در آزمون و عملکرد تجهیزات حفظ می شوند، برنامه تعمیر و نگهداری شکست خواهد خورد. مگر این که سوابق در هر دوره آزمون خلفی به روز شوند، اطلاعات با ارزش از دست رفته است. داده ها از آزمون مقایسه ای بطور قابل ملاحظه ای به متخصص یو پی اس در تعریف مشکلات کمک می کند، به ویژه هنگامی که نتایج آزمون از تنظیمات توصیه شده تولید کنندگان و یا داده های واقعی از آزمون کارخانه متفاوت باشند.

نکته: تغییرات قابل توجه در داده ها از آزمون مقایسه ای می تواند، به طور کلی، به وضعیت تجهیزات مربوط باشد.

  1. برنامه ریزی

برنامه ریزی تعمیر و نگهداری از یو پی اس و باتری به طور معمول بر اساس توصیه کارخانه سازنده است. از آنجا که یک سیستم یو پی اس به بهره برداری از یک عملیات با بارهای بحرانی حیاتی است، ممکن است توصیه شود بازرسی بیشتر از انچه که تولید کننده توصیه کرده در نظر گرفته شود. مواردی خاص در یوپی اس باید روزانه یا هفتگی بازرسی شوند.

این بازرسی می تواند توسط اپراتور دستگاه انجام شود، اما داده ها باید ک از ۵ روز پس از ثبت شدن ثبت و به نقطه تعمیر و نگهداری مناسب فرستاده شوند. تعمیر و نگهداری باتری باید توسط پرسنل تعمیر و نگهداری انجام شود. داده نظارت چشمی باید روزانه برای یو پی اس ثبت شود و اگر برای باتری ثبت شود، اطلاعات ثبت شده باید به صورت هفتگی به کار گرفته و به بخش نگهداری ارسال شود.

  1. چک کردن دوره ای وضعیت سیستم

نظارت مستمر بر وضعیت کاری از هر گونه تجهیزات الکترونیکی تا حد زیادی احتمال این که خرابی ان تجهیزات منع خواهد شد افزایش می دهد. مشاهده روزانه توصیه شده است اما به غیر از چک کردن هفتگی و نه کمتر ارائه می دهد. پرسنل درگیر در نظارت بر وضعیت باید کسانی باشند که بیشترین نگرانی با عملکرد مناسب تجهیزات داشته  باشند.

(الف) سیستم های یو پی اس در اتاق کامپیوتر

پرسنل عامل اتاق کامپیوتر باید با تجهیزات و نشانه های کاری مختلف آن آشنا شوند. آنها باید پرونده در مورد تمام یافته ها و یا وقوع در طول تعمیر و نگهداری پیشگیرانه نگه دارند. پرسنل عامل باید تمام لامپ ها بر شاخص های تقلید گذرگاه و وضعیت آلارم چک کنند.

آنها باید پرسنل تعمیر و نگهداری را به عوض کردن لامپ های غیر عملی مجبور کنند . همچنین، آنها باید ورودی، خروجی، و ولتاژ و جریان بای پس و تمام قذائت های وضعیت سیستم دیگر را بررسی کنند و آنها را با مشخصات مورد نیاز مقایسه کنید.

یک کپی از الزامات که باید رعایت شود، تجاوز کند یا نه باید به عنوان بخشی از چک لیست بازرسی گنجانده شوند. پرسنل تعمیر و نگهداری باید برای بکار بردن روش های عیب یابی اگر مقادیر غیر طبیعی نشان داده شود خوانده شود. پرسنل عامل همچنین می تواند تهویه مناسب و خنک کردن با چک کردن این که همه فن ها عملیاتی هستند؛ تضمین کردن اینکه تمام دربها، زیر شلواری، و پوشش ها امن هستند؛ و چک کردن برای صداها و بوهای غیر معمول .

(ب) سیستم یو پی اس یو پی اس در اتاق اختصاصی

این سیستم ها به طور معمول صفحه نمایش از راه دور و آلارم خواهد داشت. پانل های صفحه نمایش معمولا مشکلات را تنها تا حدی که آنها عملیات کامپیوتر را تحت تاثیر قرار ندهند نشان  می دهند. خلاصهکردن  آلارم اطلاعات را ساده و آسان برای درک نگه می دارند.

یک سیستم معمول شامل “بر روی باتری”، “باتری نزدیک تخلیه”، “بار بیش از حد” و ” ناهنجاری عامل یو پی اس” خواهد شد. در یک محل که در آن UPS در یک اتاق اختصاص داده شده است، سوابق نظارت دوره ای از سیستم یو پی اس توسط پرسنل تعمیر و نگهداری فراهم خواد گردد. پرسنل عملیاتی اتاق کامپیوتر تنها چرخه باتری، مدت زمان، تخلیه، اضافه بار، و اختلال را ضبط کنند و به پرسنل تعمیر و نگهداری در زمان نشانه های هشدار از مشکل نمایش داده شده توصیه میشود.

  1. بازرسی های اصلی سیستم

اینها باید حداقل سالانه روی سیستم های کوچک به متوسط و شش ماهه در سیستم های بزرگ به بسیار بزرگ انجام شوند. با انجام این نوع از تعمیر و نگهداری بر اساس برنامه ریزی، پیدا کردن و اصلاح مشکلات احتمالی قبل از عملیات سیستم تحت تاثیر قرار بگیرد ممکن است. جدول ۵-۱ راهنمایی کلی برای بازرسی عمده سیستم فراهم می کند، با این حال، توصیه های سازنده باید به شدت دنبال شوند.

  1. بازرسی سیستم صغیر

بازرسی سیستم جزئی باید یا پس از ۵ ماه از یک بازرسی عمده سالانه و یا پس از ۳ ماه از بازرسی عمده شش ماهه فراهم شود مگر اینکه یک نیاز بیشتر مکرر توسط سازنده توصیه شود. بازرسی های سیستم جزئی باید شامل حداقل چهار مورد اول ذکر شده تحت بازرسی عمده شود. تست بار خارج از خط اگر جزء اصلی جایگزین مورد نیاز باشد نیاز است.

باتری یو پی اس apc

باتری یو پی اس apc

باتری های از رده خارج شده یو پی اس apc

باتری یو پی اس apc

 

مفهوم “منسوخ شدن برنامه ریزی شده” هیچ جا قابل مشاهده تر از در بازار باتری پشتیبان (یا یو پی اس – منبع تغذیه اضطراری) نیست. با قیمت های دیوانه واری که تولید کنندگان برای باتری ها مطالبه می کنند، آسان است که ان را با صنعت کنسول های بازی ویدئویی مقایسه کنیم: شرکت ها به سختی باید بر روی سخت افزار بسختی سر به سر شوند (و یا شاید حتی پول از دست بدهند)… اما آنچه در داخل می رود تمام پول را می سازد. اما این مورد صحیح نیست. شرکت های بزرگ یو پی اس مانند ۶۰۰ پوند گوریلا تبدیل قدرت آمریکایی (معمولا به عنوان شرکت یو پی اس APC شناخته می شود)، مقدار زیادی پول بر روی واحدها کسب می کنند و پس از آن پول حتی بیشتری بر روی بسته های باتری یو پی اس apc “مصرفی” کسب می کنند- همانطور که شما از رویکرد بازاریابی کلی انها خواهید دید.

 

باتری یو پی اس apc شما از رده خارج شده است؟ احتمالا نه

بیایید واحد یو پی اس که احتمالا اکنون در میز کار شما قرار دارد را در نظر بگیریم. هنگامی که دیگر کار نمی کند، صرف نظر از اینکه آیا شما یک پیغام خطا دریافت می کنید یا نه، ۹۰٪ شانس وجمود دارد که باتری های apc تازه مشکل را حل می کند. گرفتن یک چراغ اخطار باتری apc، البته، یک نشانگر آشکار است. اما من اخیرا یک APC BACK-UPS XS فریتز ۱۵۰۰ ال سی دی داشتم، خاموش کردن در وسط روز بدون هیچ گونه اخطاری از کار افتاد. تنها انجا نشسته بود بوق و فلش “F01” بر روی صفحه نمایش ال سی دی می زد. یک جستجو سریع در وب نشان داد که ان معنی می داد که واحد تحت بار زیادی بود … که تعجب برانگیز بود از آنجایی که من این واحد را دقیقا با همان باری که از زمان خرید در ۵ سال پیش وارد می کردم اجرا می کردم. من می دانستم که با پشتیبانی فنی APC تماس بگیرم چه اتفاقی خواهد افتاد (همانطورکه بارها قبل انجام داده بودم)، اما تصمیم گرفتم که دوباره انجام بدهم، فقط برای تفریح.

 

• این کد خطای خاص یعنی واحد به ضربه خورده و باتری های جایگزین آن را درست نمی کند؟ انجام شد!
• دو سال گارانتی واحد موجود گذشته است؟ انجام شد!
• شما به من اجازه می دهید که این واحد را با ارسال آن به شما برای یک تخفیف کوچک بر روی یک مدل جدیدتر در قیمت خرده فروشی مبادله کنم (آنها آن را “تجارت یو پی اس” می خوانند)، ولواینکه من براحتی می توانم آن واحد جدیدتر را یکجا با قیمت کمتر در یک فروشگاه محلی بخرم. انجام شد!
• من مودبانه نمی پذیرم ، تلفن را قطع می کنم و زیر لب به شما لعنت می گویم؟ انجام شد!

 

بنابراین به جای اسقاط یک واحد یو پی اس که من واقعا دوست داشتم، بیایید فرض کنیم من حاضر به ریسک کردن و سعی در تعویض باتری هستم. گام بعدی یک سفر به ابزار پیدا کردن باتری جایگزین APC است … اگر چه این نام ان نیست. آنها آن را انتخاب کننده ارتقا یو پی اس می خوانند. درست است – آنها فرض می کنند شما واحد را ارتقا می دهید به جای اینکه باتری را تعویض کنید. در واقع، متن در بالای آن صفحه می گوید:
APC گزینه های ارتقاء و راه حل های جایگزینی باتری برای هر دو محصولات UPS در گارانتی و خارج از گارانتی فراهم می کند. لطفا اطلاعات مربوط به محصول خود را در زیر وارد کنید تا گزینه های توصیه شده را مشاهده کنید.
باز هم: گزینه ارتقاء قبل از جایگزینی باتری های ارائه می شود، حتی اگر ۹ بار از ۱۰، یک باتری جایگزین تنها چیزی است که شما نیاز دارید.

 

مطالعه  این مطلب بسیار کمک می کند

باطری یو پی اسمدل یو پی اس من BX1500LCD است. فقط برای تفریح، بروید و ان را در صفحه انتخاب کننده ارتقا تایپ کنید تا نتایج را ببینید. باز هم، یک ارائه دو گزینه من را نشان می دهد، با کلمات “راه حل توصیه شده” بصورت پر رنگ در بخش “یادداشت ویژه” در زیر گزینه مبادله، همراه با یک ماتریس مقایسه که نشان می دهد چرا مبادله به وضوح راه درست است. عمیقا مخفی شده در ارائه، با این حال، یک لینک برای باتری جایگزین می باشد: RBC109. بنابراین اجازه دهید بر لینک صفحه RBC109 کلیک کنیم.
یک باتری RBC109 جایگزین ۷۹٫۹۹ $ قیمت دارد. اما تصویر در سایت خود APC چند جزئیات جالب را اشکار می سازد که ممکن است در نگاه اول بدیهی نباشد. این یک عکس مستقیم از سایت انها است:

 

APC RBC109 پک باتری

بارز ترین جزئیات این است که RBC109 در واقع دو باتری یکسان هستند، با یک کابل کوتاه که ترمینال مثبت در یکی را به ترمینال منفی روی دیگر متصل می کند (بطور سیمی ” سری” خوانده می شود). عینا همانند زمانی که شما باطری های متعدد را در هر دستگاه با مثبت متصل به منفی (مانند وقتی که شما باتری ها را در یک چراغ قوه پشت هم قرار می دهید)، ولتاژ به مجموع ولتاژ هر باطری افزایش می یابد (دو باتری ۶ ولت در سری ۱۲ ولت خواهد بود)، بنابراین زنجیره کردن باتری ها مانند این می تواند یک بار بیشتری را پشتیبانی کند. اما دقیقا چه نوع باری؟ ولتاژ این باتری چیست؟ امتیاز آمپر ساعت چیست؟ موفق باشید از APC پیدا کنید. اگر شما واقعا سخت نگاه کنید، شما می توانید ذکر شده در زیر “ظرفیت ولت-آمپر-ساعت” عدد ۹ را ببینید. ولتاژ هیچ جا نیست. اما شما مقدار زیادی از داده ها را در مورد وزن خالص، ارتفاع، عمق، درجه حرارت و غیره دریافت خواهید کرد. شما خواهید دید با اینکه “عمر باتری مورد انتظار” ۳-۵ سال است، آنها باتری های خود را تنها به مدت یک سال گارانتی می کنند.
همانند تمام بسته های چند باتری، APC RBC109 از باتری هایی که آنها به صورت جداگانه می فروشند ساخته شده است. در این مورد، RBC2.

تعمیر باتری یو پی اسآشنا بنظر باید برسد. صفحه RBC2 قیمت خرده فروشی $ ۴۴٫۹۹ را نشان می دهد (به طوری که حداقل شما مقداری تخفیف در دو مرموز است!

 

کشف سرپوش گذاشتن

که ما را به جزئیات دوم که من در باتری RBC109 متوجه شدم باز می گرداند. صفحه را با بالا ببر و نگاه دیگری کن. برچسب APC را مشاهده کنید؟ ان چاپ در پهلو باتری را می پوشاند (بخش بازاریابی APC کمی باهوش تر شد و آن را بر روی تصویر RBC2 فتوشاپ کرد). برچسب چه چیزی را می پوشاند ؟ برچسب این واقعیت را می پوشاند که یک سرپوش گذاری وجود دارد! APC باتریهای خود را نمی سازد. حقیقت درست این است که تنها تعداد انگشت شماری کارخانه در جهان (همه آنها در تایوان) وجود دارد که این باتری های اسید سرب قابل شارژ مهر و موم شده را می سازد، که طیف گسترده ای از دستگاه ها را راه می اندازد، از جمله صندلی چرخ دار و موتورهای سبک شهری باتری دار، سیستم های هشدار و واحد های باتری پشتیبان. تفاوت بسیار کمی (در صورت وجود) در کیفیت در میان این تولید کنندگان بزرگ وجود دارد، به این معنی که همه انچه شما نیاز دارید توجه کنید ولتاژ، نرخ آمپر ساعت و ابعاد فیزیکی باتری است، و شما بهتر است از … با قیمت ارزان تر از خرید باتری مرموز مستقیما از APC کار کنید.
با بازگشت به BACK-UPS XS 1500 ال سی دی من، ما تا الان ثابت کردیم که RBC109، در واقع تنها دو RBC2 ، که در واقع فقط یک باتری ۱۲ ولت ۹ آمپر ساعت است. اگر شما در eBay برای “۱۲۹۰ باتری ” جستجو کنید شما گزینه های زیادی را دریافت می کنید. برای امتحان اینجا کلیک کنید.
واقعا مهم نیست که از کدام فروشنده استفاده می کنید، با ارائه اینکه انها شهرت خوبی داشته باشند (من بدنبال فروشندگان “دارای امتیاز مثبت بالا ” می گردم). برای جایگزینی RBC2، همچنین می توانید یک باتری ۱۲۸۰ بخرید، که دارای ابعاد و ولتاژ یکسان است، اما با نرخ کمی پایین تر ۸ آمپر ساعت. اما برای اکثر کاربردهای باتری پشتیبان، آنها هنوز هم خوب کار می کنند، اگر چه شما چند دقیقه از زمان کاری را از دست می دهید. در مورد من، این مساله بزرگی نیست، از انجا که باتری یو پی اس من تنها نیاز دارد برای چند ثانیه کار کند تا ژنراتور روشن شود. شما می توانید دو باتری ۱۲۸۰ را ۳۳ $ (با حمل و نقل رایگان) خرید کنید. که ۱۲ $ ارزان تر از خرید تنها همان باتری از APC… با برچسب براق است. ان یک برچسب بسیار گران است!

هر چه بیشتر بهتر

واحد های باتری پشتیبان بزرگتر هیچ تفاوتی ندارند. من تعدادی یو پی اس هوشمند بهم بسته شده APCدارم که نیاز به یک APC RBC24 – در قیمت عظیم ۳۴۹٫۹۹ $ دارند ! اینجا انچه ۳۴۹٫۹۹ $ ارزش باتری به نظر می رسد نشان داده شده:

تست باتری یو پی اس apc

بله – شما آن را حدس زدید. ان چهار باتری RBC2 است که بطور منظم در یک قاب فلزی با اتصال زرد فانتزی جمع شده اند. اما اگر یو پی اس شما نیاز به یک RBC24 داشت، شما از کجا یک قاب فلزی و اتصال فانتزی دریافت خواهید کرد؟ شما در حال حاضر یکی دارید – آن در داخل یو پی اس شما است! بنابراین، هنگامی که زمان تعویض باتری ها در UPS 1400 RM 2U هوشمند من آمد، من چهار باتری ۱۲۸۰ را در eBay به قیمت ۶۰ $ خریداری کردم، سینی باتری قدیمی را از یو پی اس خودم جدا کردم، باتری های قدیمی در آوردم (من توصیه می کنم از دوربین تلفن هوشمند خود برای گرفتن عکس از چگونگی متصل شدن همه باتری ها به هم در حین اینکه شما آنها را از هم جدا می کنید استفاده کنید)، جایگزین ها را قرار داده، و آن را به کار اندازید – صرفه جویی به مقدار ۲۸۹٫۹۹ $.
من پنج واحد باتری پشتیبان APC S20BLK A / V در خانه خود دارم. من آنها را دوست دارم – آنها واحدهایی باتری پشتیبان هستند که برای قطعات صوتی و تصویری طراحی شده اند، با آداپتورهای شبکه تو کار برای برقراری ارتباط و پخش وضعیت خود. من آنها را از یک شرکت بازیافت کامپیوتر با قیمتی ارزان تهیه کردم، اما بیشتر آنها باتری های جایگزین نیاز داشتند. این بار، APC خواستار RBC63 است. اما وقتی که من صفحه RBC63 انها را بررسی کردم، عصبی شدم. این شکل بسته باتری یو پی اس apc است:

باتری های یو پی اس apc

و وقتی که قیمت در وب سایت آنها تنها به عنوان “تماس با بخش فروش،” ذکر شده است شما می دانید که پاسخ آنها را دوست نخواهید. من بصورت آنلاین قادر به پیدا کردن یک APC جایگزین مارک دار به قیمت ۳۰۸٫۹۴ $ با حسب مالیات و هزینه ی حمل و نقل بودم.
اما پس از جدا کردن یک بسته باتری از یکی از واحدهای S20BLK و باز کردن آن با یک پیچ گوشتی، دیدم که به سادگی چهار باتری RBC2 در داخل جاسازی و با سیم به هم وصل شده اند. ۶۰ $ دیگر در eBay، و من یک بسته باتری جدید داشتم، صرفه جویی تقریبا ۲۵۰ $.

 

اما صبر کنید! بیشتر هم هست!

در ادای احترام به تبلیغات بزرگ گذشته، من بزرگترین صرفه جویی پول را برای پایان می گذارم. و در اینجاست که: اگر شما یک یو پی اس دارید که چند باتری apc می خورد، به احتمال زیاد زمانی که بسته باتری از کار می افتد، همه باتری ها خراب نیستند، و لازم نیست شما همه آنها را تعویض کنید! هنگامی که باتری ها با سیم بصورت سری هستند (که ما اثبات کردیم که در واحد یو پی اس هستند)، در واقع فقط یک باتری “خراب” نیاز است (یعنی نمی تواند هیچ جریانی عبور دهد) تا کل آرایه قادر به ارائه قدرت نباشد.
بنابراین هر زمانی که من چند باتری قدیمی از یک UPS جدا می کنم، اولین کاری که انجام می دهم این است که به صورت جداگانه آنها را می لرزانم. اگر آنها سر و صدا کردن ، آنها خراب اند. بروید و آنها را بازیافت کنید (در واقع، برخی از فروشگاه های باتری برای باتری های مدل RBC شما به شما پول خواهند داد). اگر آنها از آزمون لرزش به موفقیت عبور کنند، من آنها را به یکی از شارژرهای باتری ۱۲ CTEK ولت وصل می کنم (از هر نوع شارژر باتری ماشین هم می توان استفاده کرد – باتری های خودرو نیز ۱۲ ولت هستند). اگر شارژر من روشن نشود، به این معنی است که پست های باتری به صورت داخلی به هم متصل نیستند، پس باتری خراب است. اگر شارژر به سرعت بین چراغ “به طور کامل شارژ شده” و “در حال شارژ شدن” سوئیچ کند پس چیزی درون باطری ضعیف است، و باطری خراب است. اما اگر باطری شارژ شد، و شارژ ماند، آن را جزو باطری های”خوب” قرار دهید.
در واقع، من قادر به استفاده مجدد از دو باتری ۱۲۸۰ خوب بودم در حالی که یک آرایه خراب در یک واحد یو پی اس را هفته گذشته تعویض کردم و سپس آن دو را در یک واحد Back-UPS XS 1500 که پشتیبانی فنی یو پی اس APC به من اطلاع داده بود که “مرده” است به دلیل پیغام خطا F01 که چشمک می زد. باتری “اصلاح شده” من کار را انجام داد و آن در حال حاضر یک بار دیگر انرژی دسکتاپ من که با ان این مقاله را می نویسم تامین می کند!

 

نتیجه

بنابراین نتیجه اخر این پست وبلاگ این است: پول خود را مانند دور انداختن باتری های قدیمی در نیانداز. با یک جستجوی وب کم و مقداری خرید eBay، شما می توانید همان باتری که شرکت های بزرگ می خرند (مانند APC، TrippLite، و همه دیگران)، ساخته شده توسط همان دستان ماهرانه چینی ، در همان کارخانه کم نور تایوانی، با پول بسیار کمتر خریداری کنید.