سولار و یو پی اس

سولار یو پی اس مطالبی برای یو پی اس

سولار و یو پی اس

سولار یو پی اس مطالبی برای یو پی اس

نکات مهم برای نگهداری از باطریUPS

در اکثر منابع تغذیه بدون وقفه از باتری های UPS که برای 3-5 سال یا 10-10 سال طراحی شده اند استفاده می شود. افرادی که از باتری های UPS استفاده می کنند ، تا زمانی که اخطار جدی از سیستم خود دریافت نکنند ، معمولاً کاری برای نگهداری صحیح UPS خود انجام نمی دهند. بلافاصله پس از اینکه سیستم های شما سر و صدای زیادی ایجاد می کنند ، سیستم شما را مجدداً راه اندازی مجدد کرده و منتظر می مانند تا برق برگردد. بسته به دوام باتری یو پی اس ، به چندین عامل بستگی دارید. آزمایش و بررسی مکرر باتری های سیستم برق اضطراری به آزمایش های زیر نیاز دارد:

1. محیط و دما یو پی اس

باتری های UPS موجود در سیستم UPS شما انرژی الکتریکی را از طریق واکنش های شیمیایی تأمین می کنند.

مهم است که بدانید UPS تا 40 درجه سانتیگراد کار می کند. برای هر درجه دمای بالاتر از 30 درجه سانتیگراد ، عمر باتری کمتر خواهد شد. این بدان معناست که در دمای 35 درجه سانتیگراد فقط پنج سال سن خواهد داشت. همچنین رطوبت از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا می تواند گرد و غبار داخل کیس UPS را از طریق محفظه های تامین هوا جمع کند. البته باید توجه داشت که باید از ورود گرد و غبار به سیستم UPS جلوگیری کنیم.

هنگام نصب یو پی اس از دسترسی آسان به پانل های جانبی ، اتصالات و پانل جلو اطمینان حاصل کنید. دسترسی آسان باید اطمینان حاصل کند که بارهای متصل (کابل های شارژ و کابل های برق شهری) در داخل یکدیگر نیستند.

بهتر است یو پی اس به سوئیچ بای پس خارجی متصل باشد. همچنین داشتن فضای 100 تا 150 در اطراف یو پی اس برای گردش آزاد هوا بسیار ایده آل است. و مطمئن شوید که بیشترین گردش هوا را دارد. همچنین ، برای گردش بهتر هوا ، فن ها یا منافذ هوا را مسدود نکنید.

2. یو پی اس و تعمیر و نگهداری باتری

باتری های UPS ممکن است "بدون تعمیر و نگهداری" باشند ، اما در واقع اینطور نیست. بازرسی باتری مهمترین وظیفه در نگهداری باتری است که نقش مهمی در جلوگیری از خرابی باتری دارد. اکسیداسیون باتری یا نشت اسید به طور کلی نشان دهنده امپدانس الکتریکی بالا یا توان الکتریکی است که هر دو مفهوم خرابی باتری یا خرابی قریب الوقوع را نشان می دهند. ترمینال باتری باید کاملاً بسته باشد اطمینان از محکم بودن اتصالات باتری مهم است.

بستن و محکم شدن بیش از حد پایانه های باتری به اتصالات داخل باتری آسیب می رساند و یا باعث اتصال ضعیف ترمینال باتری به کثیفی داخل باتری می شود.

دسترسی آسان به ترمینال های باتری همچنین به شما امکان می دهد از طریق دستگاه های تست ، بررسی و تأیید کنید. برخی از باتری ها ممکن است درون خود یو پی اس باشد ، اما به احتمال زیاد ، در یو پی اس سه فاز برای زمان ذخیره سازی بیشتر ، باتری ها در کابینت های مخصوصی جای می گیرند.

3. مدیریت شارژ / تخلیه باتری

محاسبه و تخمین عمر باتری یک روش کاملاً هنری است. عمر مفید باتری UPS را می توان از نظر تخلیه باتری ، تعداد شارژ باتری و دمای خاص محیط تعریف کرد. وقتی صحبت از چرخه باتری می شود ، منظورمان چرخه شارژ / تخلیه باتری است. هنگامی که سیستم UPS برای اولین بار نصب می شود ، برای به دست آوردن عمر باتری به 5 دوره شارژ و تخلیه کامل نیاز داریم. زمان تعمیر و نگهداری در صورت آماده بودن به حداکثر می رسد و پس از هر بار اجرا کاهش می یابد. UPS شما باید 200 تا 300 دوره کامل کار کند. برای کنترل بهتر عملکرد ، بهتر است چرخه باتری را با استفاده از شارژ مصنوعی ارزیابی کنید.

4. سو battery عملکرد باتری UPS

بیشتر باتری های UPS برای عمر بیشتر از 80٪ ظرفیت خود طراحی شده اند. برای یک عمر مفید کمتر ، مقادیر عملکرد باتری به شدت کاهش می یابد و این باعث آسیب به باتری های دیگر کابینت ها می شود. فراموش نکنید که عملکرد ضعیف الکترونیکی منجر به ضعیف شدن سیم باتری و باتری می شود.

عملکرد باتری های UPS غیر خطی است ، به این معنی که اگر ظرفیت کمتر از 80٪ باشد ، قدرت الکترونیکی کاهش می یابد و UPS خاموش می شود.

5. گزینه های تعویض باتری

ذخیره باتری های اضافی در یک فضا اشتباه است. اولین دلیل این است که باتری ها باید از نظر طول عمر با یکدیگر سازگار باشند. اگر یک باتری را با یک باتری دو ساله جایگزین کنید ، باتری جدید بسیار کند کار می کند زیرا نمی تواند با سنسورهای قدیمی سازگار شود. معمولاً به همین دلیل است که اکثر شرکت ها تعویض باتری و خرید باتری جدید UPS را توصیه می کنند.

فراموش نکنید که اگر یو پی اس خود را خاموش نگه دارید ، 4-6 ماه بدون شارژ دوام می آورد ، اما با گذشت زمان باتری به طور خودکار تخلیه می شود و دیگر قابل شارژ و شارژ نخواهد بود. ظرفیت ذخیره سازی باتری UPS به 10 درجه سانتیگراد یا کمتر کاهش می یابد ، بنابراین ذخیره طولانی مدت باتری توصیه نمی شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.