سولار و یو پی اس

سولار یو پی اس مطالبی برای یو پی اس

سولار و یو پی اس

سولار یو پی اس مطالبی برای یو پی اس

دوربین مدار بسته را بر اساس پروژه چگونه انتخاب کنیم؟

در این مرحله ، بر اساس پروژه خود ، باید بهترین و کاربردی ترین دوربین مداربسته را انتخاب کنید و برای بهترین انتخاب ، آشنایی مختصری با انواع دوربین های مداربسته داشته باشید.

نوع فناوری

دوربین ها از نظر فناوری به دو دسته آنالوگ و شبکه تقسیم می شوند. در حال حاضر ، نوع آنالوگ از آخرین فن آوری های روز دنیا استفاده می کند و با نام دوربین مداربسته HD ، کیفیت مطلوب نزدیک به کیفیت IP دوربین های شبکه (یا دوربین مداربسته) است.

 در نسل های اولیه دوربین مداربسته ، کیفیت تصویر بر اساس TVL بود که از وضوح ، وضوح و رنگ مناسب برخوردار نبود و فقط برای کنترل ترافیک بدون جزئیات مانند تشخیص چهره مورد استفاده قرار می گرفت. اما امروزه دوربین های HD با کیفیت تصویر بهبود یافته می توانند تصاویر را در مگاپیکسل ارائه دهند که اکنون با نام های AHD ، HDTVI ، HDCVI شناخته می شوند.

 این نوع دوربین های مدار بسته کیفیت کابل آنالوگ را در کیفیت تصویر دیجیتال ارائه می دهند و کیفیت قابل قبولی از تصویر را مشابه دوربین های مداربسته شبکه با قیمت مناسب تری ارائه می دهند. 

دوربین های شبکه از قابلیت ها و ویژگی های بیشتری نسبت به دوربین های HD برخوردار هستند و از نظر کیفیت ، وضوح و وضوح ، قدرت تحلیلی هوشمند امکانات بیشتری را در اختیار کاربر قرار می دهد. طبیعتاً قیمت این دوربین ها از دوربین های مداربسته آنالوگ HD بالاتر است و لوازم جانبی مورد نیاز برای راه اندازی دوربین های مدار بسته IP مانند سوئیچ ها و نقاط دسترسی + هزینه های نصب ، بودجه لازم را برای چنین سیستم هایی افزایش می دهد.

تفاوت و شباهت در هر دو فناوری

در هر دو فناوری دوربین آنالوگ HD و دوربین تحت شبکه ، کیفیت تصویر بر حسب مگاپیکسل است و حداقل از یک مگاپیکسل یعنی یک مگاپیکسل (720P HD) ، دو مگاپیکسل (1080P FullHD) تا کیفیت 4K و انواع مگاپیکسل در دوربین های تحت شبکه پشتیبانی می کند. تا خیلی بیشتر لنز مورد استفاده در دوربین مداربسته یک لنز ثابت یا یک لنز متغیر varifocal است و بسته به ارتفاع نصب و زاویه مورد نیاز می توان از بهترین لنز استفاده کرد.

این دو فناوری دارای چندین قابلیت هستند. از ویژگی های رایج می توان به کاهش نویز تصویر (DNR) ، ضد نور (DWDR ، WDR ، HLC ، LC) ، دید در شب هوشمند (هوشمند IR) ، تنظیم خودکار نور ، کنتراست ، شفافیت و حتی رنگ تصویر اشاره کرد. در هر دو فناوری امکان ضبط صدا توسط خود دوربین وجود دارد. در دوربین های مداربسته HDCVI ، میکروفن HDTVI در بدنه دوربین و در دوربین های مداربسته شبکه ، هر دو در سر و یک رابط ورودی / خروجی میکروفون ، در سر دوربین (میکروفون داخلی) تعبیه شده است. دوربین های شبکه به دلیل داشتن شناسه IP می توانند بدون نیاز به ضبط جداگانه کار کنند ، بنابراین می توانید از لپ تاپ برای اتصال به درگاه اترنت دوربین برای ورود به منوی وب دوربین و عملکردهایی مانند نمایش زنده تصویر دوربین استفاده کنید تصاویر ، انتقال تصاویر از طریق اینترنت و سایر تنظیمات. اما در دوربین مدار بسته HD این امکان وجود ندارد و دوربین مداربسته باید به ضبط کننده متصل شود. دوربین مدار بسته IP از حافظه microSD پشتیبانی می کند و شما می توانید کارت حافظه microSD با ظرفیت 128 گیگابایت تا 256 گیگابایت را در دوربین نصب کرده و عملیات ضبط را بر روی این کارت حافظه انجام دهید.

تفاوت در نوع سیم کشی.

دوربین های مداربسته HD از کابل کواکسیال RG59 برای اتصال دوربین به ضبط کننده استفاده می کنند ، در حالی که دوربین های مداربسته از کابل های شبکه Cat5 و Cat6 برای برقراری ارتباط بین دوربین و ضبط کننده استفاده می کنند. 

عملکرد دوربین های شبکه برای اتصال دوربین به ضبط کننده شبکه به تعدادی دستگاه رابط نیاز دارد که مهمترین آنها سوئیچ شبکه است که ابتدا دوربین را با کابل شبکه و سپس از سوئیچ به ضبط کننده به سوئیچ متصل می کند. 

استفاده از کابل شبکه مزیت استفاده از سوئیچ شبکه این است که امکان اتصال دوربین مداربسته به شبکه داخلی رایانه وجود دارد. در کابل HDw Hardwired نیازی به تجهیزات جانبی ندارید و فقط می توانید دوربین را مستقیماً از طریق کابل کواکسیال به ضبط کننده متصل کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.